vineri, 8 octombrie 2010

Vinul saptamanii

Dan Silviu Boerescu, fost redactor-sef Playboy Romania, actualul om din spatele site-ului bucatarescu.ro, dar si co-autor a doua carti de vinuri, ne-a onorat saptamana aceasta cu o poveste despre un vin razboinic.

Saperavi 2007 – Tiflisi Marani, Georgia

Cu exact trei ani in urma, am fost invitat la o masa in stil rusesc la Moscova. Meniul se anunta fabulos, debutand cu un bors ucrainean de sfecla. Am fost chestionat asupra vinului. Am vrut sa impresionez si am cerut un vin georgian, un Saperavi. Seful de sala s-a uitat crunt la mine si mi-a raspuns taios: “-N-avem!”. Pai, cum? m-am intrebat eu. Apoi, brusc am fost siderat: Rusia tocmai ce avusese un mic razboi cu Georgia si, evident, marfurile gruzine se aflau sub embargo.
Acum vreo doua saptamani, am fost invitat la Real –ul din AFI Palace, pentru lansarea catalogului de vinuri, editia de toamna. Sergiu Nedelea, care oficia, mi-a atras atentia asupra a trei vinuri “exotice”, provenind din China, Turcia si Georgia. Georgia, am tresarit eu! Ce bine ca nu suntem in razboi cu tara de unde provin cele mai vechi marturii despre Vitis vinifera! O sa pot bea un Saperavi din tara unde, in secolul V, Sf. Nina a venit sa raspandeasca credinta crestina intr-un toiag cioplit dintr-o batrana vita de vie.
Vinul respectiv era un Saperavi, soi rosu interesant, dar care nu prea seamana cu nimic de la noi. Este un sec mai degraba suplu decat corpolent, culoarea fiind un rosu inchis batand oarecum in violet. Aroma trimite la fructe negre de padure (mure), iar gustul se situeaza pe aceleasi coordonate (mure? coacaze negre?). Am simtit si ceva tanini, probabil ca va fi adastat prin baricuri de stejar, dar nu mai mult de 6-12 luni. Gastronomic, ma trimite la vanat, afumaturi si ceva branzeturi mediu-tari. Una peste alta, un vin de masa absolut onorabil, dar caruia nu-i poti pretinde fineturi de “chateau”. Cred ca mi-ar fi placut si la Moscova, dar n-a fost sa fie.
Pretul la raft: 23 lei.
Cand am fost eu, putea fi degustat gratis si la enomat.

Dan-Silviu Boerescu, www.bucatarescu.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...