luni, 9 aprilie 2012

Retete culinare - Cartofi copti cu usturoi

Pozele si reteta apartin siteului eBucataria.


Io unu' abia aștept, primăvara, să apară cartofii noi. Îi visez toată iarna prăjiți, cu smântână și mărar. Ieri, când am văzut cartofi noi în galantar, n-am mai ținut cont că-s din Egipt (adică nu foarte gustoși) și mi-am luat. Ajuns acasă, însă, am găsit pe Dietetik de-o rețetă de cartofi copți a Bucătarului Maniac care m-a făcut să-mi lase gura apă de îndată. Așa că am amânat cartofii noi prăjiți, cu smântână și mărar până la noi ordine (și pofte).


Ingrediente:

- cartofi noi (câți vreți să faceți, eu am făcut 3)
- usturoi (un cățel de usturoi pentru fiecare cartof)
- ulei extravirgin de măsline
- sare, piper, boia iute, rozmarin măcinat (mult mai bun e cel verde, dar eu n-am avut)
- opțional, o lingură de parmezan ras

Rețetă:

Mai întâi, am tăiat cartofii felii, dar nu de tot - i-am făcut așa, ca un acordeon.
În tăieturi am pus rondele de usturoi, după care am presărat peste cartofi sare, piper, boia iute și rozmarin măcinat. Apoi i-am stropit cu ulei extravirgin de măsline.
I-am pus apoi într-o tavă, pe hârtie de copt.
După vreo 40 de minute (la foc mic), au fost gata. I-am presărat cu parmezan (care, cum ziceam, e opțional)
Au fost de excepție. Și au mers de minune ca garnitură la un pui cu sos de vin și usturoi, pe care vi-l arăt mâine. Poftă bună :)

Un comentariu:

  1. Cat de bine arata! Imi fac de lucru diseraa si imi prepar si eu :)

    Eu am renuntat definitiv la cartofii prajiti primavara asta. Pana si chipsurile le iau din cartofi copti, adica Lay's rumeniti in cuptor :)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...