marți, 29 mai 2012

Placinte de post ca La Ancuta


Am vazut aceste minunate placinte pe blogul La Ancuta si mi-am zis ca trebuie sa le fac si eu.
Nu aveam prin casa decat ceapa uscata si ceapa verde, asa ca am ales sa le umplu cu ceapa calita.
Pe blogul lui Ancuta mai gasiti si alte doua feluri de umplutura, vezi aici.
Eu ca un baiat destept am uitat sa le dau cu ulei dupa ce le-am scos din cuptor si au iesit un pic crocante...le-am pus intr-o punga de hartie ( ce a mai ramas din ele si adoua zi erau foarte bune)

Ingrediente:
Aluat:
- 1 kg faina
- 550-600 ml apa calduta
- putina sare
Umplutura :
- 3 cepe uscate si 2 legaturi de ceapa verde taiate julienne si calite in ulei
- sare





Preparare:
In primul rand pregatim umplutura.
Ceapa o taiem julienne si o calim in ulei pana se inmoaie, dar fara sa o prajim. Dam deoparte si potrivim de sare apoi o scurgem bine de ulei.
Framantam un aluat elastic din faina, apa si sare. Adaugati pentru inceput doar 550 ml de apa si daca aluatul mai cere, mai puteti adauga. Asta va depinde de faina folosita.
Din aluat formam bilute cu diametrul de 5 cm.
Intindem fiecare biluta in foaie subtire rotunda. Ungem foaia cu ulei apoi impaturim pe jumatate.
Ungem din nou cu ulei si mai impatirim o data (ca la clatite).
Punem o lingura de umplutura si apoi adunam colturile.
Punem placintele in tava unsa cu ulei, cu imbinarea in jos si apasam putin ca sa se aplatizeze.
Dupa ce am umplut tava cu placinte  le dam la cuptor, la foc potrivit pana se rumenesc pe fund. Le intoarcem si le dam din nou la cuptor, pana se rumenesc si pe partea cealalta.
Dupa ce s-au copt le ungem cu ulei pe ambele parti si le punem intr-un vas acoperit cu capac.
Procedam la fel pana gatam tot aluatul si umpluturile.
Pofta buna!


P.S.
Daca va mai raman puneti-le intr-o punga de hartie.
Asa cum spune si Ancuta "Chiar daca este mult de lucru, rezultatul merita tot efortul :). Sunt cele mai gustoase si foietate placinte. " Multumesc Ancuta!
Eu nu am poze  de la procesul de fabricare, decat cu produsul final, aparatul meu fiind plecat si revenind  
dupa ce le-am scos din cuptor.
O sa mai fac cat de curand si cu alte umpluturi pentru ca au fost foarte bune si foarte ieftine.
Revin si cu pozele de la procesul de fabricatie.




4 comentarii:

  1. Ma bucur mult ca ti-au placut. Frumoase si rumene ti-au iesit.
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  2. Aceasta placinta imi aduce aminte de placintele care le prepara bunica.

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt placinte apetisante si ideale pentru perioada de post! aroma de ceapa calita, dulce este exceptionala! agnes14181@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...