sâmbătă, 12 mai 2012

Retete culinare - BORS DE PESTE (SOMON)

Reteta si pozele apartin prietenei si colaboratoarei mele ONESTA. Multumesc Diana!

Ingrediente:

- capuri si cozi de peste
- 1 kg de hamsie
- 4 morcovi
- 3 cepe
- 1 telina
- 1 pastarnac
- 1 patrunjel radacina
sare , sau concentrat de legume
- boia dulce
- piper macinat
- leustean
- frunze de telina
- 50 grame cous-cous
- 1 l bors adevarat (de putina)
- 100 ml ulei

Preparare:

Hamsia am spalat-o, am curatat-o si-am pus-o la fiert in 3 l de apa. Capurilor de peste le-am indepartat branhiile, ochii si aripioarele, iar cozilor, inotatoarele. Am curatat legumele, netaindu-le, exclusiv ceapa. Cand hamsia a fost fiarta, am strecurat-o, in supa rezultata punand legumele la fiert, cu concentratul de legume si uleiul. Am adaugat si ceapa taiata julienne. Cand radacinoasele au fost pe jumatate fierte, le-am scos si o parte din ele le-am taiat la cutit, adaugandu-le supei de peste .
Pffffffffffffff, grea munca ... In sfarsit am pus borsul la fiert, l-am adaugat in oala, impreuna cu cous-cousul (l-am preferat orezului, ptr a nu se lipi de fundul oalei) si bucatile de peste. Am lasat la fiert 15 minute (doar 15 min) si-am oprit focul . Am presarat leusteanul si frunzele de telina, marunt tocate .
In speranta c-am utilizat toate ingredientele si m-am facut si inteleasa, va servesc si pe voi c-un bol de bors, ca doar e ora pranzului.
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...