joi, 24 ianuarie 2013

Placinta cu dovleac, de post

Am gasit pe minunatul blog a lui Micky Apostu ( Pasiunile Mihaelei ) o reteta de placinta de dovleac foarte simpla si mi-am zis ca merita incercata. Iata ce a iesit!











Ingrediente:

Pentru foi:
300 g faina
7 linguri zahar
85 ml apa
60 ml ulei
1/2 plic praf de copt
un praf de sare
Pentru umplutura:
2 kg dovleac
coaja rasa de la o lamaie
100 g zahar
vanilie
2-3 linguri ulei


Preparare:

Mai intai pregatiti dovleacul. Curatati-l de coaja si seminte si dati-l pe razatoare sau tocati-l la robot, dupa preferinta. Puneti uleiul intr-o cratita si puneti dovleacul, zaharul, vanilia si lamaia, pe foc mic, pana se inmoaie dovleacul si se evapora lichidul. Puteti pune si scortisoara daca doriti, e prietena buna cu dovleacul, insa eu am dorit o placinta galbena si frumoasa. Scortisoara ar fi inchis la culoare compozitia, asa ca nu am pus.
Cat se face dovleacul faceti foile. Amestecati toate ingredientele pentru foi obtinand un aluat ce nu se lipeste. Nu-l framantati excesiv, doar cat sa fie omogen. Lasati-l sa se odihneasca 5 minute.
Impartiti compozitia de aluat in doua, Intindeti prima foaie si asezati-o in tava, tapetata cu hartie de copt. Puneti apoi dovleacul si a doua foaie.
Intepati aluatul cu furculita din loc in loc si coaceti timp de aprox 40 minute. Scoateti, raciti si pudrati cu zahar. Taiati in patrate si bucurati-va de o placinta absolut delicioasa

5 comentarii:

  1. Imi place placinta cu dovleac este un deliciu!yumi,yumi... fie ea si de post:).
    O zi insorita si linistita !

    RăspundețiȘtergere
  2. Vad ca ti-a placut reteta. Ti-a iesit foarte frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  3. in curand ma apuc si eu sa prepar acest deser delicios

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...