miercuri, 1 mai 2013

Dulciuri - Prajitura rasturnata cu mere


O reteta gasita pe site-ul bucataras.ro!

Ingrediente:
1 kg mere (golden am folosit eu)
-  5 oua
-  5 linguri zahar
-  1 lingurita praf de copt
-  5 linguri faina
-  coaja rasa de lamaie
-  50 g unt
-  scortisoara
-  + 8 linguri zahar pt. caramel


Nu am mai avut rabdare sa o onornez :) !

Preparare

 Intr-un vas se caramelizeaza cele 8 linguri de zahar si se tapeteaza vasul cu acest caramel. Merele se curata, se taie in sferturi si se aseaza peste caramel. Se presara peste mere 1 lingura zahar, scortisoara si se pun bucatele de unt. Se pune tava la cuptor 10 minute sa se inmoaie putin merele, timp in care se prepara blatul. Se bat cele 5 albusuri spuma, se adauga zaharul, se bate in continuare pana se topeste zaharul, se adauga si galbenusurile si coaja de lamaie, apoi amestecand cu lingura se adauga faina amestecata cu praful de copt. Se toarna compozitia obtinuta peste mere si se coace prajitura 35 minute . Cel mai bine e sa se faca testul cu scobitoarea.  Se rastoarna prajitura si se lasa sa se raceasca apoi se serveste ca atare sau decorata cu frisca.
Pofta buna!

8 comentarii:

  1. e o praji ft buna si usor de facut .... bunica mea facea tot timpul... merita facuta macar o data noi nu o ornam punem pe felie dupa ce o taiem frisca

    RăspundețiȘtergere
  2. stamatogiannis iannis1 mai 2013 la 10:24

    Niste cuisoare ar da un parfum de neegalat !!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Maica-mea il face le fel cu deosebirea ca merele le taie pe jumate, le scobeste si le umple cu gem de prune (dar poate fi folosita si dulceata sau gem din alte fructe), partea cu gemul fiind spre blat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am facut, altadata, cu merele intregi, scobite si umplute cu nuga miere si scortisoara!

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...